اصولا نژادهای مختلف در سرتاسر دنیا از ویژگی های فیزیولوژیکی متفاوتی برخوردار هستند. عمدتا یکی از چالش هایی که بیشتر ما ایرانی ها هنگام انتخاب لباس با آن درگیر می شویم، انتخاب لباسی است که ما را خوش لاغر تر و قد بلند تر نشان بدهد. نگران نباشید این غیر ممکن نیست. ما می توانیم به راحتی با شناخت درست اندام و ویژگی های خود و در نظر گرفتن چند نکته کلیدی به ایده آل ذهنی مان برسیم. در ادامه متن همراه هنر مادر باشید تا در مورد بهترین انتخاب لباس مجلسی برای لاغر و قدبلند نشان داده شدن نکات مهمی را یادبگیریم.

شناخت اندام مهم ترین عامل برای انتخاب بهترین لباس مجلسی

مهم ترین نکته برای انتخاب یک لباس مجلسی ایده آل شناخت صحیح اندام است. در این صورت می توانیم نقاط مثبت را پر رنگ تر جلوه بدهیم و نقاط منفی که خودمان دوست نداریم را کمرنگ کنیم؛ دقیقا مانند آرایش کردن. شناخت صحیح اندام و برطرف کردن عیوب اندامی از جمله مهم ترین مباحثی هستند که در کلاس های آموزش خیاطی و طراحی لباس به آن پرداخته می شود.

بهترین مدل دامن برای افراد قد کوتاه

مهم ترین نکته ای که باید هر فرد برای انتخاب صحیح لباس آن را بداند این است که قوانین مد را بر طبق اندام خودش بشناسد. به خاطر داشته باشید که قرار است ما زیباترین و بهترین حالت منحصر به فرد خودمان را نشان بدهیم و نمی توانیم با انتخاب یک لباس خاص فیزیک بدنمان را شبیه به سلبریتی مورد علاقه مان کنیم.

کدام لباس ها ما را لاغر تر نشان می دهند؟

یکی از معیار های زیبایی برای خانم ها که ساخت سلیقه ما آدم هاست و جزو قوانین نانوشته به حساب می آید، باریک نشان دادن کمر است. اگر شما هم دوست دارید لباس مجلسی انتخاب کنید که در مهمانی ها کمر باریک تر دیده شوید،می توانید نکات زیر را در انتخاب بهترین لباس مجلسی در نظر بگیرید.

لباس هایی که اندام را لاغر تر نشان می دهند
  • پیراهن های کلوش که در قسمت کمر جذب هستند؛
  • پیراهن یا دامن های خمره ای؛
  • کت هایی با برش کمر کورستی؛
  • لباس هایی که کاملا اندازه شما هستند نه بیش از حد تنگ و نه گشاد؛
  • پیراهن هایی دو رنگ که در قسمت پهلو ها مشکی و جلوی لباس سفید یا هر رنگ دیگری باشد؛
  • پیراهن های مجلس که در قسمت بالاتر از کمر برش خورده اند و در قسمت سینه کار شده اند بهترین انتخاب هستند.

اگر اندام چاقی دارید این نکات را در انتخاب لباس مجلسی در نظر بگیرید

به طور کلی اگر می خواهید هر قسمت از اندامتان را لاغر تر نشان بدهید بهتر است از رنگ های تیره برای آن قسمت ها استفاده کنید. سعی کنید روی این قسمت ها طرح های بزرگ یا کار دست استفاده نکنید که توجه ها را به خود جلب نکند. برای لاغر نشان دادن قسمت های چاق تر در اندام بهتر است لباس در این نواحی بیش از حد جذب نباشد. این موارد فقط برای انتخاب لباس مهمانی نیستند و برای پوشش های عمومی و خصوصا انتخاب مانتو هم کاربرد دارند. در دوره مانتو دوزی آموزشگاه هنرمادر نیز این موارد با توجه به اندام هر شخص آموزش داده می شود.

بهترین مدل دامن برای افراد قد کوتاه

با پوشیدن این لباس ها قد بلند دیده شوید

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که نمی خواهید صرفا با پوشیدن پیراهن های ماکسی و بلند قد بلند دیده شوید، ترفند های زیر به شما کمک می کند تا به روش های دیگری قدتان را بلندتر نشان بدهید.

  • اگر پاهای لاغری دارید، دامن های کوتاه با کفش پاشنه بلند بپوشید تا توجه روی پاها جلب شود.
  • شلوار های راسته ای که قد آن ها بلند تر از 90 باشد برای شما مناسب است.
  • بهتر است اگر دامن کوتاه می پوشید کفش را هم رنگ با پوست بدنتان و اگ شلوار پوشیده اید،کفش را همرنگ با شلوارتان انتخاب کنید.
  • از کفش های لژ دار استفاده کنید و سعی کنید با یک شلوار پاچه گشاد و بلند روی پاشنه کفش را بپوشانید، این یک ترفند بسیار کاربردی برای لباس های رسمی است.شلوار مناسب افراد قد کوتاه
  • از خطوط و برش های عمودی برای لباس هایتان استفاده کنید.
  • سعی کنید بیشتر لباس های یک تکه بپوشید و برشی قسمت بالاتنه و پایین تنه شما را از هم جدا نکند.
  • اگر از لباس های دو تکه استفاده می کنید بهتر است کمر دامن یا شلوار شما کمی بالاتر از خط کمر قرار بگیرد. اگر هم از لباس های یکسره اما برش دار استفاده می کنید، برش آن باید کمی پایین تر از خط سینه باشد.
  • استفاده از ترند مونو کالر یا همان تک رنگ که این روز های بسیار در دنیای مد محبوب است برای افراد قد کوتاه بهترین گزینه محسوب می شود. سعی کنید رنگ بالاتنه و پایین تنه لباستان یکی باشد.
  • از پوشیدن پیراهن یا دامن هایی که قد آن ها تا بین زانو تا مچ پا است به هیچ عنوان توصیه نمی شود. این لباس ها قد را کوتاه تر و پا ها را چاق تر نشان می دهند.لباس هایی که قد شما را بلند می کند

پیشنهاد طلایی برای افرادی که می خواهند لاغرتر و قد بلندتر دیده شوند

به طور کلی اگر می خواهید لاغر تر دیده شوید بهتر ا است از ترکیب رنگ های روشن کمتر استفاده کنید، در قسمت هایی که چاق هستند از انواع چین و پلیسه، اپلیکه دوزی یا اوریگامی با پارچه استفاده نکنید. برای بلند تر نشان دادن قد هم بهتر است تا جایی که می توانید از برش ها و خطوط عمودی، انتخاب لباس های یکسره و تک رنگ  با قد بلند یا تا بالای زانو استفاده کنید.

در نهایت در نظر داشته باشید که مهم ترین راز برای زیبا تر نشان دادن شما انتخاب گزینه ای است که متناسب با اندام و ویژگی های ظاهری شما باشد. اگر احساس خوبی از ظاهرتان داشته باشید در زیباترین حالت خود قرار خواهید گرفت.