لوازم و ملزومات لباس عروس به اندازه خود لباس اصلی جذاب است و می تواند در زیبا شدن استایل عروس خانم ها تاثیر گذار باشد. شنل هم جزو یکی از اکسسوری های لباس عروس است که استفاده از آن در سال های اخیر حسابی ترند شده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع مدل شنل عروس و جدید ترین مدل های آن بپردازیم. اگر شما هم در آینده خیلی نزدیک قرار است زیباترین عروس دنیا بشوید پس خواندن این مقاله را از دست ندهید.

کاربرد شنل عروس

شنل یکی از لوکس ترین ملزومات لباس عروس است که در ابتدا پوشیدن آن نشان دهنده ثروت بود. در زمان های قبل عمدتا عروس خانم های با مذاهب مسلمان و مسیحی از این لباس به عنوان پوششی برای روی لباس عروس استفاده می کردند تا هم زیبایی داشته باشد و هم سر و صورت یا قسمت های باز لباسشان را بپوشاند. رفته رفته استفاده از شنل ها کاربرد زینتی در استایل عروس پیدا کرد و به همین سبب دوخت آن در کلاس های آموزش خیاطی مزون دوزی به شدت رواج یافت.

آیا شنل لباس عروس فقط برای عروس های مذهبی مناسب است؟

امروزه دیگر کاربرد شنل عروس صرفا به عنوان یک پوشش برای عروس های مذهبی نیست. بله آنقدر تنوع و طراحی دوخت در این اکسسوری بالا رفته است که نه تنها برای روز عروسی بلکه به عنوان یک لباس برای مراسم عقد نیز استفاده می شود. کاربرد دیگر شنل عروس برای عروسی هایی است که در مناطق سردسیر یا فصل سرما برگزار می شود که می تواند عروس را به زیبا ترین شکل ممکن گرم نگه دارد. جذابیت استفاده از انواع شنل های عروس این است که نه تنها جلوه لباس را نمی گیرد بلکه می تواند استایل او را در عکس ها زیباتر کند.

اگر شما عاشق پوشیدن شنل های عروس هستید اما مراسمتان در فصول گرم سال برگزار می شود نگران نباشید. زیرا در ادامه قرار است با پر طرفدارترین انواع شنل عروس آشنا شویم که می توانید بعضی از آن ها را برای عروسی در فصل گرم هم استفاده کنید.

بهترین مدل شنل عروس ۲۰۲۰

معرفی انواع شنل برای عروس

شنل عروس مانند لباس عروس دارای مدلها و جنس های مختلفی است چون انتخاب آن کاملا سلیقه ای ست. شنل ها در انواع مختلف کوتاه، بلند، آستین دار، بدون آستین، کلاه دار و بدون کلاه و همچنین با پارچه هایی از جنس ساتن و تور و خز در بازار موجود است که با توجه به مدل لباس عروس و گرم یا سرد بودن هوا می توانید آنها را انتخاب کنید. در ادامه ترندی ترین شنل ها برای عروس را بررسی می کنیم.

شنل مجلسی ۲۰۲۰ برای لباس عروس

شنل کلاهدار عروس

این مدل جزو یکی از قدیمی ترین انواع شنل های عروس است که از قدیم از آن استفاده می شد. این مدل در انواع ساتن و ترکیب با خز موجود است. به دلیل کلاه بزرگی که این شنل ها دارند به شنل حجاب عروس معروف هستند و برای پوشاندن مو ها بسیار مناسبند. شما می توانید با توجه به سلیقه ای که دارید این شنل ها را در دو مدل کوتاه یا بلند انتخاب کنید.

شنل بدون آستین برای عروس

یکی از جدید ترین انواع شنل برای عروس ها شنل بدون آستین است. معمولا این مدل شنل ها در کنار دو تا درز برای رد شدن دست ها دارند. انواع دانتل و سنگ دوزی شده آن ها برای مراسم عروسی مناسب است. اما این طراحی با پارچه های مانتو و پالتویی هم بسیار طرفدار دارد و در آموزش خیاطی بدون الگو در دوره های ضخیم دوزی نیز آموزش داده می شود.

شنل بدون آستین عروس

شنل جلو کوتاه پشت بلند برای عروس

این مدل شنل یکی از زیبا ترین مدل ها برای عروس است که می تواند به عنوان بخشی از طراحی لباس محسوب شود. از این مدل می توان به عنوان لباس مجلسی یا لباس عقد استفاده کرد. یکی از بهترین طرح های این مدل لباس عروس استفاده از یک شنل تمام سنگ دوزی شده روی یک ماکسی بلند و ساده است که علاوه بر بلند قد نشان دادن عروس بسیار لباس شیک و پوشیده ای محسوب می شود. این طراحی به انتخاب شما می تواند با آستین یا بدون آستین باشد.

شنل عروس آئتین دار و کلاهدار

مدل شنل زمستانی برای عروس

این مدل شنل برای عروسی هایی که در فصل سرد هستند در کنار یک جفت دستکش تور بسیار زیبا می شود. این شنل ها معمولا با جنس های خز یا پر مصنوعی دوخته می شوند و انواع مدل های کوتاه و بلند دارند. اگر لباس عروس شما مدل اسکارلت و دامن پف دار است پیشنهاد می کنیم یک مدل کوتاه از این شنل را با دستکش و چتر تزیینی تور ست کنید و تبدیل به یک عروس رویایی شوید.

شنل زمستانی برای عروس

شنل کلوش برای لباس عروس

برخی از شنل های مدل کلوش با پارچه های توری و کار شده با سنگ و مروارید دوخته می شوند که برای روی لباس عروس های دکلته یا یقه دلبری بسیار مناسبند. این مدل شنل ها قسمت بالای لباس را می پوشاند. شما می توانید از این مدل شنل برای روی لباس نامزدی یا مهمانی هم استفاده کنید.

شنل عروس یقه دار

معمولا این مدل شنل ها آستین دار هستند و برای عروس هایی که مدل موی آن ها جمع شده یا کوتاه است بی نظیر می شود. این مدل به لباس عروس وقار و قدرت می بخشد و پوشیدن آن به کسانی که گردن بلندی دارند پیشنهاد می شود.

اگر طرفدار لباس های مجلل هستید حتما یکی از این شنل ها را با توجه به طراحی لباس عروسی خود تهیه کنید. شما می توانید جدیدترین مدل های شنل عروس را به مزون خیاطی هنرمادر سفارش بدهید یا برای آموزش دوخت آن در کلاس های آموزشگاه خیاطی هنرمادر شرکت کنید.