لباس‌های مناسب زمستان اغلب محبوب‌ترین سبک لباس‌ها در میان افرادی هستند که ترندهای مد و فشن را دنبال می‌کنند. تنوع جنس پارچه، مدل، رنگ و بافت هر لباس زمستانی را می‌توان مهم‌ترین دلیل این محبوبیت دانست. به همین دلیل برای دوخت انواع لباس زمستانی مانند کت، پالتو، بارانی و دیگر لباس‌های گرم، پارچه خاصی طراحی شده که انتخاب آن علاوه‌بر کاربری، به سلیقه و خواسته شما نیز بستگی دارد. در این مطلب به شما لیستی از پرکاربردترین پارچه‌ها برای لباس زمستانی را معرفی خواهیم کرد و ویژگی‌های هرکدام را به شما خواهیم گفت. با خواندن این مطلب انتخابی ساده‌تر و بهتر خواهید داشت.

پارچه مخمل کبریتی؛ پارچه جذاب فصل زمستان و پاییز

یکی از پارچه‌هایی که در سال‌های اخیر در لیست ترندها و پرطرفدارهای فصل زمستان قرار دارد، پارچه مخمل کبریتی است. شاید به دلیل حجم کم این پارچه در ابتدا تصور کنید که چندان گرم نیست و نمی‌تواند برای روزهای سرد زمستان همراه مناسبی باشد. اما برخلاف تصور شما، پارچه مخمل کبریتی از آن دست پارچه‌هایی است که حتی بدون آستری نیز می‌تواند گرما را به خوبی حفظ کند.

بافت مخملی این پارچه به دلیل منافذ ریز و بسته، به سختی اجازه رد و بدل شدن هوای سرد را خواهد داد. به دلیل این بافت متفاوت ممکن است در شروع آموزش خیاطی، دوخت این پارچه با چرخ خیاطی مبتدی کمی برایتان دشوار باشد. اما پیشنهاد ما این است که دوخت یک لباس زمستانی با پارچه مخمل کبریتی را از دست ندهید.

ژاکت، سوییشرت، دامن، شومیز و شنل از دیگر لباس‌هایی است که با پارچه مخمل کبریتی نمایی جذاب و متفاوت خواهند داشت.

پارچه مخمل کبریتی برای زمستان

پارچه سوییت؛ نزدیک‌ترین پارچه به چرم

حتما در پالتوهای پاییزه ترند سال، پارچه‌هایی لخت و بدون بافت را بسیار دیده‌اید. این پارچه همان پارچه سوییت است که بیشتر در دوخت پالتوهای زنانه پاییزی و زمستانی کاربرد دارد. پارچه سوییت در حقیقت بافتی ندارد و با لمس آن متوجه می‌شوید که جنسی شبیه چرم مات دارد. این تصور چندان هم بیراه نیست زیرا این جنس از پارچه را هم خانواده چرم نیز می‌دانند و اصلا به همین دلیل است که با وجود ضخامت کم، به خوبی شما را در برابر سرمای زمستان محافظت خواهد کرد.

برای خرید این نوع از پارچه باید توجه کنید که دو نوع طبیعی و مصنوعی آن در بازار وجود دارد. نوع طبیعی آن در حقیقت از پرداخت چرم حیوانی به وجود می‌آید. با وجود اینکه سوییت طبیعی گرمای بیشتری دارد، اما سوییت مصنوعی را می‌توان پرفروش‌تر دانست. چرا که زیبایی و ظرافت بیشتری دارد.

از بزرگترین مزیت‌های پارچه سوییت مصنوعی برای لباس زمستانی می‌توان به مقاومت در برابر لکه، چروک نشدن و گرمای آن اشاره کرد. علاوه‌بر دوخت انواع مانتو و پیراهن، از پارچه سوییت برای تولید کیف و کفش و حتی اکسسوری نیز استفاده می‌شود.

پارچه سوییت برای پالتو

پارچه فلانل؛ پارچه مناسب شومیز فصل سرد

پارچه زیبا و محبوب فلانل یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های دوخت پیراهن مردانه، شومیز زنانه و مانتوهای زمستانی و پاییزه است. فلانل در حقیقت پشم، پنبه یا الیاف مصنوعی کاملا فشرده شده است و به همین دلیل ضخامت‌های مختلف آن را می‌توانید در بازار پیدا کنید.

پارچه فلانل را می‌توان خوش دوخت‌تر از دیگر پارچه‌های زمستانی دانست. به همین دلیل هنگام آموزش مانتودوزی در زمستان می‌تواند انتخاب مناسبی برای شروع خیاطی باشد.

پارچه فلانل

پارچه فوتر؛ پارچه مناسب پالتوی زنانه

احتمالا این پارچه را بارها در فروشگاه‌های پارچه فروشی یا در پالتو فروشی‌ها دیده‌اید و آن را به نام پارچه نمدی می‌شناسید. پارچه فوتر در حقیقت جذاب‌ترین پارچه برای فصل سرما است که می‌تواند یک پالتوی گرم و نرم برای شما باشد.

فوتر از فشرده کردن حجم زیادی از پشم گوسفند و یا الیاف مصنوعی ساخته می‌شود. به دلیل فشردگی زیاد بافت آن، ضخامت مناسبی نیز دارد و به راحتی به سرما اجازه عبور نمی‌دهد. مهم‌ترین ویژگی این پارچه گرم زمستانی وزن سبک و ماندگاری طولانی آن است. با این حال ضخامت بالای آن ممکن است دوخت را کمی برای شما دشوار کند. اما می‌توانید با انتخاب مناسب‌ترین و بهترین متدهای خیاطی، یک پالتوی زمستانه کارآمد با پارچه فوتر بدوزید.

پارچه فوتر برای لباس زمستانی

پارچه خز پالتویی؛ پارچه گرم و زیبا برای زمستان

پالتو خز یکی از ترندهای زمستانی در سال‌های اخیر است. درصد زیادی از پالتوهای روز دنیا با این پارچه و با مدل‌های جدید و زیبا به دنیای مد در فصل سرما معرفی می‌شوند. دلیل جذابیت این سبک پارچه، زیبایی منحصر به فرد آن است. البته به دلیل بافت خاص گرمای زیادی دارد و انتخاب مناسب روزهای برفی و بارانی است.

پارچه خز به دو نوع مصنوعی و طبیعی تقسیم می‌شود. با وجود آنکه خز طبیعی گران قیمت‌تر است، اما ممکن است باعث ایجاد حساسیت در برخی افراد شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای دوخت انواع پالتو زمستانی، پارچه خز مصنوعی با رنگ‌های متنوع و با ضخامت متوسط را انتخاب کنید.

پارچه خز مصنوعی برای پالتو دخترانه

پارچه تدی؛ پارچه ترند 2020 فصل زمستان

حتما با شنیدن نام تدی یاد شخصیت کارتونی خرسی به نام تدی می‌افتید. البته این شباهت چندان هم دور از ذهن نیست. پارچه تدی یکی از جدیدترین پارچه‌های زمستانی است که حدود دوسال است بیشترین محبوبیت را کسب کرده و به ویژه در میان جوانان طرفداران پروپاقرصی دارد.

پارچه تدی نوعی پارچه کرکی با الیاف بسیار نرم و البته بافتی متفاوت و فشرده است که می‌تواند گرما را به خوبی در خود نگه دارد. این پارچه را برای دوخت شومیز، هودی و پیراهن‌های زمستانی مناسب می‌دانند.

اگر قصد دوخت پالتو با این جنس پارچه را دارید، بهتر است آن را با پارچه‌های دیگری مانند پارچه کشمیر و هندی به کار ببرید.

سبکی، لطافت و حفظ گرما مهم‌ترین ویژگی‌های پارچه تدی هستند. اما یکی از معایب این پارچه این است که هنگام برش زدن پرزهای آن از هم باز می‌شود. به همین دلیل اگر تازه‌کار هستید و قصد بریدن آن را دارید، این کار را در آموزشگاه خیاطی و به کمک مربی انجام دهید تا خواب دقیق پارچه و روش درست برش زدن را به شما بیاموزد.

پارچه تدی

دوخت بهترین لباس زمستانی با بهترین متد؛ قدم نهایی دوخت پالتو

دوخت لباس مناسب زمستان کمی دشوارتر از سایر لباس‌ها است. اما با کمک فوت و فن‌های خاص خیاطی، می‌توانید زیباترین لباس‌ها را با پارچه‌های زمستانی بدوزید. ما در آموزشگاه خیاطی هنرمادر با ارائه این نکات به صورت تخصصی و مدون همراه شما هستیم. همچنین بعد از اتمام دوره آموزشی می‌توانید با مدرک مهارت خود، کسب و کار کوچکی ایجاد کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.