این روز ها چرخ خیاطی جزو یکی از ار های نسبتا ضروری در هر خانه ای شده است. با توجه به به میزان تورم و هزینه ای که صرف لباس خریدن می شود همه افراد به این فکر افتاده اند که تا جای ممکن نیاز هایشان را خودشان تأمین کنند. به همین دلیل علاوه بر کسانی که شغلشان خیاطی و دوزندگی است، خانم های خانه دار نیز در فکر خرید چرخ خیاطی هستند. امروز می خواهیم با هم بهترین مدل چرخ خیاطی برای افراد مبتدی را بررسی کنیم و ببینیم بهترین چرخ خیاطی موجود در بازار کدام است.

رایج ترین انواع چرخ خیاطی کدامند؟

چرخ خیاطی در انواع گوناگون دستی، برقی و صنعتی و راسته دوزی و… در بازار موجود است که در دو دسته اصلی آن را بررسی می کنیم.

بهترین چرخ خیاطی مناسب افراد مبتدی

مدل چرخ خیاطی دستی یا خانگی

رایج ‌ترین و قدیمی ترین نوع چرخ خیاطی، مدل دستی خانگی آن است که برای دوخت و دوز‌های ساده کاربرد دارد. این چرخ خیاطی با انرژی مکانیکی و از طریق به گردش درآوردن دسته چرخ خیاطی کار کرده و برنامه‌های دوخت و دوز چندانی ندارد. البته امروزه انواع چرخ های خانگی با تکنولوژی های پیشرفته نیز در بازار موجود هستند.

راهنمای خرید چرخ خیاطی صنعتی:

مدل پیشرفته چرخ خیاطی‌ است که امکانات زیادی برای راحتی کار دارد و برای دوخت و دوز در صنعت، کارخانه ها و تولیدی ها از آن استفاده می شود. کار با چرخ خیاطی ‌های برقی که از نیروی برق برای کار استفاده می‌کند، بسیار راحت تر از کار با چرخ خیاطی ‌های دستی است. این چرخ خیاطی ‌ها با توجه به امکاناتی که دارند از قیمت های متفاوتی هم برخوردارند.

بهترین چرخ خیاطی موجود در بازار

مهم ترین مواردی که باید برای خرید چرخ خیاطی خانگی بدانیم

بسیاری از افرا به محض اینکه در آموزشگاه خیاطی ثبت نام می کنند، ترغیب به داشتن چرخ خیاطی خانگی می شوند. اما برای خرید یک چرخ خیاطی خوب که بتوانید به راحتی با آن خیاطی کنید، نکاتی لازم است که در ادامه مهم ترین آن ها را بررسی می کنیم.

  • به یاد داشته باشید که صرف نظر از برند چرخ خیاطی ابتدا نیازتان را مشخص کنید. در این صورت با توجه به بودجه ای که دارید واندی بهترین گزینه را انتخاب کنبد.
  • اگر هدف شما خرید چرخ خیاطی خانگی است، سراغ چرخی بروید که وزن سبکی داشته باشد و بتوانید آن را به راحتی حمل کنید.
  • چرخ خیاطی ای را انتخاب کنید که تنوع دوخت داشته باشد. شاید در ابتدا مبتدی باشید و تصور کنید دوخت های متنوع چندان به کارتان نیاید؛ ولی بعد از مدتی که در این کار پیشرفت کردید خواهید دید که قابلیت دوخت های مختلف چقدر می تواند کاربردی باشد.
  • هنگام خرید چرخ خیاطی به محل قرار گیری ماکو دقت کنید. ماکو در جایی قرار داشته باشد که به راحتی به آن دسترسی داشته باشید . برای تمیز کردن ماکو یا تعویض ماسوره این دسترسی مهم است.
  • بهتر است چرخ خیاطی را انتخاب کنید که بتوانید بعدا به آن اجزای مختلفی اضافه کنید و آن را ارتقا بدهید.

بهترین چرخ خیاطی برای افراد مبتدی کدام است

چرخ خیاطی ارزان، بهترین چرخ خیاطی برای شروع

عموما افرادی که در دوره های آموزشی نازک دوزی زنانه شرکت می کنند نیاز به داشتن یک چرخ خیاطی خانگی دارند تا بتوانند از تمام مهارت هایی که آموزش دیده اند به نحو احسن استفاده کنند. چرخ خیاطی های خانگی انواع مختلفی دارند که به انواع مختلفی از جمله چرخ خیاطی های کامپیوتری، چرخ خیاطی های دستی و گلدوزی و … تقسیم می شوند.

بهتر است در انتخاب چرخ های خانگی با توجه به کاربرد و فضایی که در اختیار دارید بهترین ابعاد و سبک ترین جنس را انتخاب و از خرید چرخ های گران قیمت پرهیز کنید.

معروف ترین برند های چرخ خیاطی در ایران کدامند؟

برخی از افراد انتظاری که از یک چرخ خیاطی دارند در حد برآورده کرده نیاز ها و لباس های روزمره است اما برخی دیگر هدف دوختن لباس های مهمانی، کار با پارچه های مختلف و حتی دوخت لباس عروس دارند.

در بازار ایران هم چرخ خیاطی ها زیادی با مدل های مختلف صنعتی و خانگی وجود دارند.  شما بسته به نیاز و هدفی که دارید، می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. بهترین برندهای چرخ خیاطی که در ایران  وجود دارند و به نوعی سر زبان ها هستند ژانومه، برودر، کاچیران و سینگر می باشد. استفاده از این برندها در ایران بسیار رایج هستند و شما می توانید با توجه به بودجه و نیازتان کاربردی ترین گزینه را انتخاب کنید.

پرفروش ترین چرخ خیاطی موجود در بازار ایران

سرعت دستگاه چرخ خیاطی چقدر در خرید آن تاثیر دارد؟

سرعت یکی از مهم ترین نکاتی است که در انتخاب و خرید چرخ خیاطی خصوصا برای افراد مبتدی از اهیت بالایی برخوردار است. در تولیدی های بزرگ سرعت برشکاری پارچه، دوخت و تولید از اهمیت بالایی برخوردار است پس هر چه میزان دوخت در دقیقه چرخ های صنعتی بالاتر باشد بهتر است. اما اگر شما یک فرد مبتدی هستید که تازه شروع به کار کرده اید بهتر است از چرخ هایی که قابلیت تنظیم سرعت دارند استفاده کنید تا به مرور زمان دستتان راه بیافتد.

در آموزشگاه هنر مادر تمامی نکات و مشاوره های لازم برای خرید چرخ خیاطی مناسب در دوره های آموزشی به هنرجویان داده می شود و شما می توانید با توجه به نیازی که دارید بهترین چرخ خیاطی موجود در بازار را خریداری کنید.