یکی از مهم ترین اصول برای انتخاب لباس، انتخاب مدل مناسب بر اساس اندام و ویژگی های فیزیولوژیکی هر فرد است. هر فردی اندام منحصر به خود را دارد که اگر لباس را بر اساس اندام خود انتخاب کند، می توانند عیوب اندامی را بپوشاند و به زیبا ترین حالت ممکن خود برسد. با توجه به ژنتیک، فرم اندام و نوع تغذیه ما ایرانی ها، شکم بزرگ یکی از معضلات میان بیشتر افراد خصوصا خانم ها است. آن ها همیشه به دنبال لباس مجلسی برای پنهان کردن شکم بزرگ هستند. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم بهترین مدل لباس برای پوشاندن شکم را پیدا کنیم.

خانم هایی که شکم بزرگ دارند چگونه لباس بپوشند؟

پوشیدن لباسی که به خانم ها احساس لاغرتر شدن و خوش اندام بودن را بدهد فوق العاده است. به همین دلیل یکی از مهم ترین مباحثی که حین آموزش خیاطی به هنرجویان آموزشگاه هنرمادر آموزش داده می شود، اندام شناسی است. اگر شما جزو افرادی هستید که به دنبال لباس هایی برای کوچک نشان دادن شکم می گردید باید نکات زیر را به خاطر داشته باشید.

لباس مجلسی زنان شکم دار

افراد چاق این لباس ها را بپوشند

بهترین گزینه برای لاغر تر نشان دادن اندام  پوشیدن لباس هایی با راه عمودی هستند. انتخاب لباس های نسبتا آزاد با رنگ های تیره و گرم انتخاب خوبی برای کوچک نشان دادن شکم است. پیراهن و مانتو های فون که از قسمت زیر سینه برش آن ها آزاد می شود انتخاب خوبی برای پوشاندن شکم های بزرگ است.

مهم ترین نکته ای که افراد چاق باید رعایت کنند انتخاب سایز صحیح لباس است. یک سایز بزرگتر و یا کوچکتر می تواند اندام این افراد را درشت تر از حالت ممکن نسان بدهد. فراموش نکنید که برای کوچک نشان دادن شکم بهتر است لباس هایی انتخاب شوند که در قسمت شکم آزاد باشند تا بزرگی شکم را مخفی کنند.

افراد چاق در انتخاب لباس از این موارد خودداری کنند

استفاده از چین ها و پیلی ها در ناحیه کمر و روی باسن به هیچ عنوان به افرادی که میان تنه بزرگی دارند پیشنهاد نمی شود. این افراد نباید لباس هایی را انتخاب کنند که در قسمت شکم و مرکز لباس از رنگ های بسیار روشن استفاده شده باشد. پوشیدن لباس های کشی و پارچه هایی از جنس ریون به کسانی که شکم بزرگی دارند پیشنهاد نمی شود.

مدل مانتو برای افراد شکم دار

از آنجایی که مانتو مهم ترین پوشش خانم های ایرانی است در دوره مانتودوزی به هنرجویان گفته می شود که انتخاب مدل های عروسکی و مانتو های دامنی برای افراد چاق مناسب نیست. تی شرت های تنگ جزو مواردی هستند که افراد درشت اندام باید از پوشیدن آن خودداری کنند. این بلوز ها باعث بزرگ تر نشان دادن بازو ها و شکم می شوند و اندام فرد را درشت تر نشان می دهند. افراد چاق در این مورد به خاطر داشته باشند که قد بلوز و کت ها باید تا روی باسنشان باشد و نباید از بلوز ها یا کت های کوتاه استفاده کنند.

بهترین مدل لباس مجلسی برای کوچک نشان دادن شکم

خوشبختانه افرادی که اندام سیبی شکل دارند و بیشتر چربی در ناحیه شکم و باسن است، گزینه های زیادی برای انتخاب لباس مجلسی دارند. رعایت نکات زیر در انتخاب لباس مجلسی می تواند کوچک نشان دادن شکم و لاغر کردن افراد چاق کمک کند.

  • از پارچه های ضخیم و سنگیم استفاده نکنید؛
  • پارچه های حریر، ابریشم و جنس های سبک بهترین گزینه هستند؛
  • پیراهن های حریر که از زیر سینه برش خورده و آزاد می شوند بهترین گزینه برای کوچک نشان دادن شکم برای خانم های چاق یا باردار است؛
  • لباس های چپ و راستی بپوشید تا برش ها روی ناحیه شکم متمرکز نشوند؛
  • انتخاب یک کت بلند دو کمه با دامن تنگ گزینه مناسبی برای کوچک نشان دادن شکم است؛
  • از دامن هایی که کمر آن ها بلند هستند استفاده کنید؛
  • در نهایت معجزه پوشیدن گن های یکسره زیر لباس های مجلسی را فراموش نکنید.

پوشاندن شکم در لباس مجلسی

افرادی که فرم اندام سیبی شکل دارند چگونه لباس بپوشند؟

اندام های سیبی شکل اندام هایی هستند که بیشتر چربی و چاقی آن ها روی ناحیه شکم، پهلو ها و باسن است. یکی از مهم ترین نکات برای زیبا نشان دادن اندام این افراد انتخاب شلوار مناسب است. یک شلوار ایده آل می تواند پاها را کشیده تر، کمر را باریک تر و باسن را خوش فرم تر نشان بدهد. به همین دلیل همه خیاطان حرفه ای شلوار دوزی زنانه به رفع عیوب اندامی هنگام دوخت شلوار اهمیت می دهند. ترفند های زیر در انتخاب شلوار می تواند اندام را لاغر تر و شکم را کوچک تر نشان بدهد.

  • شلوار دمپا گشاد و راسته علاوه بر کشیده نشان دادن اندام شکم را می پوشاند؛
  • کمر شلوار باید بالای شکم قرار بگیرد نه زیر آن؛
  • شلوار های فاق بلند گزینه بهتری هستند؛
  • انتخاب شلوار هایی ه در قسمت جلوی آن ها یک دوخت روی خط اتو قرار دارد انتخاب خوبی است؛
  • شلوار جینی که متناسب با سایز باشد و دور کمر را بپوشاند بسیار برای افراد درشت اندام ایده آل است.

در همه این موارد بهتر است شلوار های را با کت بلند و کمر کرستی، شومیز ابریشمی یا تی شرت های بلند پوشیده شود.

مدل لباس برای کسانی که شکم بزرگ دارند

اگر شما جزو این دسته افراد هستید که می خواهید با انتخاب لباس مناسب شکم خود را کوچک تر نشان بدهید می توانید در کنار رعایت موارد این چنینی در انتخاب اکسسوری و کفش هم دقت لازم را به عمل بیاورید. اگر دوست دارید در این مورد برایتان مقاله ای تخصصی و جداگانه بنویسیم، حتما در قسمت نظرات آموزشگاه خیاطی هنرمادر آن را با ما به اشتراک گذارید.