انتخاب لباس از ازل تا به امروز جزو یکی از مهم ترین دغدغه های هر خانوم و آقایی بوده است. اصولا خانم ها برای این قضیه اهمیت بیشتری قائل می شوند و برای هر مناسبتی با چالش چی بپوشم مواجه می شوند. حالا فرض کنید که یک مناسبت مهم مانند روز خواستگاری و دیگر مراسم های مرتبط با عروسی هم در پیش باشد، آنگاه باید همه مزون های شهر را زیر و رو کنند تا بهترین لباس را بخرند. امروز می خواهیم به شما کمک کنیم تا بهترین گزینه لباس مناسب خواستگاری را پیدا کنید. ایده های زیر را در نظر داشته باشید و با توجه به نوع فرهنگ خانوادگی و عقیدتی خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برای روز خواستگاری چی بپوشیم؟

از آنجایی که عموما در برخورد های اولیه ظاهر ما نشان دهنده بخشی از شخصیت ما می شود باید مناسب ترین لباس ها را در برخورد های اولیه به تن داشته باشیم؛ در جلسه روز خواستگاری هم همینطور است. یک ظاهر آراسته می تواند رسم رسومات، عقاید مذهبی و تا حدودی نوع شخصیت را نشان بدهد. در ادامه با هم برخی از مناسب ترین ایده ها برای لباس های روز خواستگاری را بررسی می کنیم.

لباس مناسب خواستگاری

مهم ترین نکات که می تواند لباس روز خواستگاری را ایده آل کند

توجه به چند نکته و المان هستند که شاید بدیهی و کم اهمیت بنظر برسند اما انتخاب صحیح این موارد می تواند یک استایل آراسته و مناسب اصیل ایرانی برایتان فراهم کند. دقت در انتخاب رنگ، طرح لباس، قد و سایز لباس، کفش و اکسسوری ها از جمله مهم ترین مواردی هستند که باید به آن ها دقت کنید.

  • سعی کنید از رنگ های خیلی جیغ استفاده نکنید، رنگ های ملایم، خنثی و رنگ مورد علاقه تان که با پوست بدنتان همخوانی دارد بهترین گزینه ها هستند. انتخاب رنگ مناسب برای هر پوست جزو مواردی است که درکلاس های آموزش خیاطی و طراحی لباس در آموزشگاه هنرمادر نیز آموزش داده می شود.
  • توجه داشته باشید که قد و سایز لباس بسیار مهم هیتند. سعی کنید از لباس های خیلی تنگ و خیلی کوتاه استفاده نکنید. این روز به اندازه کافی پر استرس هست و انتخاب لباس های این چنینی قدرت حرکت بدن شما را می گیرند و ممکن است اندامتان در زیبا ترین حالت ممکن خود قرار نگیرد.
  • انتخاب کفش مناسب چیزی است که می تواند به زیبایی لباس و قد شما کمک کننده باشد. کفش های بیش از حد پاشنه بلند ممکن است راه رفتن را برای شما سخت کند ضمن اینکه اگر تا کنون آقای داماد را ندیده باشید ممکن است شما را بیش از حد بلندتر از او نشان بدهد.
  • اکسسوری ها همان چیز هایی هستند که در تکمیل یک استایل شیک برای مراسم خواستگاری موثرند. انتخاب صحیح اکسسوری می تواند در زیباتر نشان دادن شما نقش ویژه ای داشته باشد.

5 ست مناسب برای لباس خواستگاری

شما باید با توجه به اینکه از نظر، اندام، عقاید دینی و اینکه چه نوع پوششی را می پسندید، از ست های زیر ایده بگیرید و آن را برای مراسم روز خواستگاری خود بپوشید.

لباس مناسب خواستگاری برای مادر عروس

 

  1. اگر قد بلند هستید یک تاپ حریر، شلوار جذب یا راسته با یک رویه رسمی و کفش عروسکی بهترین گزینه برای شماست.
  2. اگر کوتاه قد هستید یک پیراهن بلند با رویه بلند و جلوباز بپوشید.
  3. شومیز مجلسی که با تور یا مروارید کارشده باشد، در کنار یک دامن میدی یا شلوار به همراه کفشی که کمی پاشنه داشته باشد بسیار رسمی و زیباست.
  4. همیشه در کلاس های شلواردوزی زنانه به هنرجویان می گوییم که شلوار می تواند گزینه خیلی خوبی برای رفع ایرادات اندامی باشد. به عنوان مثال برای بلند و باریک نشان دادن پاها می توانید یک شلوار گشاد بپوشید که کا تا روی پاشنه کفشتان بیاید. آن را با یک شومیز زیبا یا یک تاپ حریر و کت ست کنید. یک کفش لژ دار یا پاشنه 7 سانتی می تواند استایل شما را تکمیل کند.
  5. یک شومیز حریر ساده با یک دامن فون بلند تا مچ پا بپوشید؛ که کمر دامن روی بلوز باشد تا باریکی کمر به خوبی نشان داده شود. هر کفش پاشنه بلند که ارتفاع آن بیش از حد نباشد برایتان مناسب است.

باید ها و نباید های لباس روز خواستگاری

بهترین لباس برای مراسم خواستگاری لباسی است که اعتماد به نفس شما را بالا ببر، در آن احساس معذب بودن نکنید و در عین حال شکیل و برازنده باشد. لباسی که زیبای های شما را دوچنئان کنند و چیز هایی که دوست ندارید را کمرنگ کند بهترین گزینه است.موارد زیر می تواند در انتخاب بهتر استایل برای خواستگاری به شما کمک کند.

لباسی بپوشید که سایز شماست و اندامتان را زیبا نشان می دهد، نه زیاد تنگ و نه زیاد گشاد.

از پوشیدن لباس جین چه شلوار و چه شومیز اجتناب کنید.

هرگز لباس های زنان جاافتاده یا لباس های مردانه نپوشید .

هرگز دامنی را برای این مراسم انتخاب نکنید که خیلی کوتاه و روی زانو باشد.

جوراب شلواری خیلی نازک برای خواستگاری انتخاب نکنید.

لباس های مانند بلوز و دامن و پیراهن بهترین انتخاب برای مراسم خواستگاری هستند.

اگر در زندگی لباس های راحت می پوشید و به پوشیدگی آن اهمیتی نمی دهید، در روز خواستگاری خلاف آن را عمل نکنید.

اگر ظاهری پوشیده دارید در روز خواستگاری نیز ظاهر پوشیده خود را حفظ کنید.

برای روز خواستگاری چی بپوشیم

 

بهترین آرایش مناسب مراسم خواستگاری

مهم ترین نکته در روز آشنایی یا مراسم خواستگاری آراسته بود و بوی خوش دادن است نه آرایش غلیظ. سعی کنید بیشتر روی زیبایی و شادابی پوستتان کار کنید تا اینکه بخواهید با انواع کرم پودر های سنگین صورت خود را مصنوعی کنید.

از رژگونه گونه ملایم و صورتی استفاده کنید تا چهره تان بشاش شود.

قبل از زدن رژ لب از اسکراب و مرطوب کننده لب استفاده کنید تا لب هایتان جوان و شاداب باشد.

از سایه های رنگی و زیاد پرهیز کنید.

سعی کنید همان آرایش همیشگی تان را داشته باشید و برای این روز نوع آرایشتان را تغییر ندهید.

از رنگ های خیلی براق استفاده نکنید. سعی کنید اگر برای رژ لب از رنگ براق استفاده می کنید برای سایه رنگ مات و ملایم بزنید.

در نهایت از یک کانتور و هایلایت ملایم برای کل صورت استفاده کنید.

نکته طلایی برای روز خواستگاری

نکته طلایی این است که که سعی کنید طبیعی ترین و بهترین حالت خودتان باشید. از رنگ ها و آرایش های بیش از حد بپرهیزید، زیورآلات زیاد استفاده نکنید و برای انتخاب لباس هر نکته ای که برای دوخت لباس عروس در نظر می گیرید را برای لباس روز خواستگاری هم در نظر بگیرید. در این صورت زیبا، آراسته، با اعتماد به نفس و راحت هستید.