فرایند رسم الگو یکی از مهم‌ترین بخش‌های خیاطی است. حتی اگر قصد دوخت ساده‌ترین لباس‌ها را داشته باشید، الگو کشیدن می‌توان بخش زمان بر و دشوار خیاطی برای شما باشد. از طرفی بسیاری از افراد با مهارت‌های دوخت آشنایی کامل دارند و با کسب تجربه در انواع روش‌های دوخت می‌توانند به سادگی بهترین لباس‌ها را بدوزند. اما رسم الگو یک مهارت کاملا مستقل و البته مهم در خیاطی است. با توجه به اینکه این مرحله به حوصله و دقت زیادی نیاز دارد، بسیاری از افراد از انجام آن سرباز می‌زنند. اما برای این دغدغه مشترک خیاطان راه حلی نیز وجود دارد. در سال‌های اخیر الگوهایی برای انواع دوخت به صورت آماده طراحی شده‌اند. الگوهای آماده به شما کمک می‌کنند تا به سرعت و بدون دردسر رسم الگو بتوانید لباس مورد نظر خود را بدوزید.

استفاده از الگوی آماده؛ یک راه میانبر برای خیاطی حرفه‌ای

اگر سری به آموزشگاه خیاطی بزنید یا از هنرجویان قدیمی خیاطی بپرسید، متوجه می‌شوید که بسیاری از افراد علاقه مند به این هنر در ابتدای راه مدتی دلسرد شده‌اند و راه خود را متوقف کرده‌اند. بخش زیادی از این دلسردی به دلیل طولانی شدن فرایند یادگیری رسم الگو است. رسم الگوی خیاطی ممکن است در ابتدا چندان سخت به نظر نیاید. اما کافی است یک سانتی متر از یک الگوی ساده را اشتباه محاسبه کنید تا ببینید که نمای لباس در دوخت چقدر متفاوت و بی کیفیت خواهد بود.

به دلیل اینکه کشیدن الگوی خیاطی برای اغلب افراد و به ویژه تازه‌کارها دشوار است، الگوی آماده جایگزین الگوهای دستی شد. الگوهای آماده در حقیقت الگوهایی با سایزهای استاندارد برای لباس‌های مختلف یا بخش‌هایی از لباس‌ها مانند یقه و آستین هستند. این الگوها توسط خیاطان حرفه‌ای با استانداردهای معین و جدول سایز رسم و حتی برش داده می‌شوند. برای استفاده از آن‌ها کافی است یک الگوی استاندارد را خریداری و هر بخش را جداگانه روی پارچه ثابت کنید.

انواع الگوی آماده

خرید الگوی آماده برای چه کسانی مناسب است؟

مهم‌ترین دلیلی که افراد الگوی آماده را به الگوهای دستی ترجیح می‌دهند، روش ساده استفاده از آن است. به همین دلیل این الگوها به افرادی که به تازگی به دنیای خیاطی وارد شده‌اند توصیه می‌شود. چراکه استفاده از این الگوها می‌تواند انگیزه خیاطی را در آنان بالاتر ببرد. در حقیقت پس از مدتی می‌توان دید که خیاطان با دیدن الگوهای آماده، راه و روش رسم الگو را نیز یاد می‌گیرند و حتی می‌توانند به دنیای طراحی لباس نیز پا بگذارند.

اما الگوی آماده فقط برای افراد مبتدی نیست. گاهی خیاطان حرفه‌ای که در تولیدی‌های بزرگ یا مزون‌های مجرب مشغول به کار هستند نیز برای صرفه جویی در زمان از این نوع الگوهای خیاطی استفاده می‌کنند. الگوی آماده می‌تواند بخش زیادی از زمان رسم الگو را برای تولیدی‌ها و مزون داران برای تمرکز بر شیوه دوخت لباس ذخیره کند. این اتفاق باعث می‌شود که نتیجه کار دقیق، زیبا و بدون نقص و البته در بهینه‌ترین زمان ممکن به مشتریان ارائه شود. این شیوه از تولید به ویژه در مناسبت‌های شلوغ سال مانند عید نوروز در تولیدی‌های حرفه‌ای بسیار رایج است.

خیاطی آسان با الگوی آماده

مهم‌ترین نکات برای خرید انواع الگوی آماده را بدانید

اگر به دنبال خرید الگو برای خیاطی هستید باید قبل از خرید حتما به نکاتی توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

توجه به انواع سایزبندی؛ توضیحات الگوهای سایزبندی را به دقت بخوانید

الگوهای سایزبندی رایج‌ترین الگوهای آماده خیاطی هستند. به طور کلی برای هر الگوی آماده یک جدول سایز طراحی شده است. به همین دلیل باید قبل از خرید به دقت اطلاعات سایز الگوها را بخوانید. همچنین با اندازه‌گیری دقیق، سایز موردنظر خود را معادل سازی کنید تا بعد از دوخت مشکلی در اندازه لباس به وجود نیاید.

الگوهای آماده با سایزبندی

متد خیاطی؛ عامل تعیین کننده در خرید الگو

خیاطی روش‌های دوخت و متدهای متنوعی دارد. به همین دلیل باید برای هر متد خاص از الگوی خاص خودش استفاده کنید. برای مثال اگر در حال گذراندن دوره آموزش خیاطی آسان با الگو به روش گرلاوین هستید، الگوی آماده به روش مولر شما را کاملا سردرگم خواهد کرد.

خرید الگوی استاندارد از افراد معتبر

همه الگوهای ارائه شده در سطح اینترنت و یا در بازار نمونه‌های استاندارد نیستند. به همین دلیل سعی کنید الگوهایی را خریداری کنید که آموزشگاه مرتبط یا فرد ارائه کننده آن را می‌شناسید.

مزیت‌های خیاطی با الگوی آماده آسان

بسیاری از مربیان حرفه‌ای برای شروع آموزش خیاطی به افراد استفاده از این الگوها را پیشنهاد می‌دهند. به همین دلیل بهتر است با مزیت‌های آن آشنا شوید.

  • صرفه جویی در زمان مفید خیاطی
  • استفاده ساده و قابل فهم
  • دوخت ظریف و نتیجه کار حرفه‌ای
  • افزایش میزان درآمد
  • صرفه جویی در میزان پارچه مصرفی
  • آشنایی با انواع الگو
مزایای الگوی آماده خیاطی

آموزش خیاطی حرفه‌ای با ساده‌ترین روش در آموزشگاه خیاطی هنرمادر

برای اینکه به یک خیاط ماهر و توانمند تبدیل شوید باید مجموعه‌ای از مهارت‌ها رادر کنار هم کسب کنید. این مهارت‌ها با وجود یک مربی متخصص در کنار شما ساده‌تر به دست می‌آید. ما در آموزشگاه خیاطی هنرمادر برای آموزش مهم‌ترین مهارت‌های خیاطی در کنار شما هستیم. همچنین برای خرید انواع الگوی آماده استاندارد می‌توانید با شماره 22206719021 تماس بگیرید.