همه ما می دانیم که مثل معروف “آدم ها را از روی ظاهرشان قضاوت نکن” چقدر صحت دارد. اما از آن طرف هم می دانیم که آراستگی ظاهر ونحوه لباس پوشیدن خصوصا در قرارهای اولیه و موقعیت های مهم چقدر میتواند تاثیر گذار باشد. درواقع نوع لباس پوشیدن هر فرد فارغ از برند و مارکی که دارد، می تواند سلیقه، نظم، اهمیت به جزییات و حتی سبک مورد علاقه او را نشان بدهد. به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به آموزش ست کردن لباس و مهم ترین عوامل موثر در خوشتیپ بودن صحبت کنیم. دراین مقاله همراه آموزش خیاطی با هنر مادر باشید زیرا قرار است بهترین استایل مناسب هر مکان و موقعیتی را با هم پیدا کنیم.

چه رنگ هایی با هم ست میشوند

اولین و اساسی ترین نکته برای ست کردن لباس زنانه و مردانه شناخت صحیح رنگ هاست. درواقع آشنایی با دایره رنگی و شناخت انواع طیف رنگ ها اولین قدم برای داشتن یک استایل بی نظیر است. به همین دلیل در آموزشگاه خیاطی و طراحی هنرمادر یا دیگر آموزشگاه های طراحی لباس دوره های رنگ شناسی جزو مهم ترین دوره ها محسوب می شوند.

چه رنگهایی با هم ست میشوند

اگر دقت کرده باشید شناخت صحیح رنگ ها و بازی با رنگ های مختلف نه تنها در طراحی لباس، استایلینگ بلکه در آرایش، دکوراسیون داخلی و بسیاری موارد دیگر نیز اهمیت بالایی دارد. زمانی که یاد بگیریم چیدن کدام رنگ ها کنار هم می تواند مفهوم جدیدی از زیبایی را خلق کنند یا کدام رنگ ها برای کدام موقعیت ها مناسب تر هستند، آن وقت می توانیم بهترین استایل را داشته باشیم.

نحوه ست کردن لباس مردانه

شاید به نظر شما ست کردن لباس مردانه کار سختی باشد. زیرا تصور عموم مردم این است که لباس های مردانه تنوع زیادی ندارند و خیلی نمی توان با رنگ های مختلف در استایل های مردانه بازی کرد. اما ما در اینجا چند نکته مهم در مورد نحوه ست کردن لباس مردانه به شما می گوییم که می تواند استایل آقایان را دگرگون کند.

  • سعی کنید از رنگ های جیغ که در قسمت های اصلی لباس استفاده نمی کنید، در جزییات به کار ببرید؛ مانند، جوراب، کراوات، شال گردن.
  • اهمیت اکسسوری ها را دست کم نگیرید. دست بندهای مختلف؛ ساعت، عینک، کمربند و کیفتان می تواند استایل شما را حرفه ای تر نشان بدهد.
  • جزییات لباس را فراموش نکنید. برای استایل های زمستانه از شال گردن و جلیقه، برای استایل های رسمی از سنجاق تزیینی کت و برای استایل های کژوال و اسپرت از جواب های طرح دار استفاده کنید.
اصول ست کردن لباس مردانه
  • گاهی استفاده از یک دستمال جیب ساده یا یک کت با دکمه های رنگی تغییر بی نظیری در استایل ساده شما ایجاد می کند.

ست کردن لباس زنانه و نکات مربوط به آن

برخی می گویند که ست کردن لباس زنانه کار آسانی است اما گاهی در همین کار آسان می مانند. شاید مشکل ست کردن لباس زنانه برخلاف استایل مردانه تنوع بیش از حد در رنگ ها و اکسسوری ها باشد. اما اگر بدانیم چیدمان چه چیز هایی در کنار یکدیگر بی نظیر می شوند، دیگر کار سختی نیست.

یکی از چیز هایی که می تواند در ست کردن حرفه ای لباس به شما کمک کند تعادل در تمامی بخش های استایل است. به عنوان مثال اگر بدانید با یقه دلبری چه آرایش و حتی مدل مویی زیبا می شود، یا حتی اگر بدانید کدام کت ها برای شلوار بهتر هستند و کدام یک با دامن زیباتر می شوند، توانسته اید به مهارت خوبی در زمینه ست کردن لباس برسید.

4 ایده برای ست کردن رنگ لباس زنانه

برای ست کردن رنگ ها در کنار یکدیگر ابتدا رنگ پوست خودتان را بشناسید و سپس 4 روش زیر که ترند سال 2020 هستند برای قرار دادن رنگ ها در کنار هم استفاده کنید.

شناخت رنگ های مکمل در ست کردن لباس
  1. ترکیب رنگ های نود و سفید درکنار هم می تواند یک ست رویایی و لطیف را برای شما بسازد که علاوه بر فصل تابستان برای استایل های زمستانی هم مناسب است.
  2. رنگ مورد علاقه تان را پیدا کنید و از استایل مونوکروم (تک رنگ) لذت ببرید. می توانید از طیف رنگ های کرم و خاکی، انواع صورتی، خاکستری یا هر رنگ دیگری استفاده کنید و استایل تک رنگ با درجه های رنگی مختلف بسازید.
  3. یکی از امن ترین روش های ست کردن لباس برای کسانی که اهل ریسک نیستند، استفاده از ترکیب رنگ های خنثی است. شما می توانید از ترکیب سفید، خاکستری و مشکی در تمام استایل خود استفاده و برای جزییات رنگ مورد علاقه تان را اضافه کنید. به عنوان مثال می توانید از قرمز، صورتی، کرم، نارنجی و رنگ های دیگر برای اکسسوری، کیف، دستمال گردن و جزییات دیگر استایل خود استفاده کنید.
  4. از رنگ های مکمل استفاده کنید. آبی و نارنجی، سبز و بنفش، زرد و بنفش، سبز و قرمز این ها رنگ هایی هستد که در کنار هم تعادل بصری ایجاد می کنند. یادتان باشد لزوما نباید از تند ترین درجه رنگی استفاده کنید. گاهی انتخاب شما ملایم ترین طیف رنگی است.

در هنگام ست کردن لباس به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

علاوه بر در نظر گرفتن رنگ ها، انتخاب نوع اکسسوری، مدل لباس، برش آن ها و حتی طرح پارچه یا کار دستی که روی آن انجام شده است، اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال اگر در پایین تنه لباس از یک دامن با طراحی اوریگامی با پارچه استفاده می کنید، برای بالاتنه یک شومیز ساده انتخاب کنید.

اگر لباس کارشده ای دارید که می خواهید زیبایی آن را نشان بدهید، سعی کنید برای دیگر اجزای لباس از رنگ، برش و طرح های ساده استفاده کنید.

این ها نمونه ای از اصول اولیه در ست کردن لباس زنانه و مردانه بودند که قبل آموزش خیاطی باید به آن اشراف داشته باشید. اگر شما از ترفند ها و روشهای دیگری برای ست کردن لباس خود استفاده می کنید، می توانید آن را با دیگر خوانندگان آموزشگاه خیاطی هنرمادر به اشتراک بگذارید.